Sauny i łaźnie

WYBIERZ SAUNĘ IDEALNĄ DLA SIEBIE.

 

Zapraszamy Cię do zaczarowanego świata Term w klimacie Morza Martwego. Zaznaj kąpieli w saunach i łaźniach polegających na naprzemiennym rozgrzewaniu i schładzaniu ciała. Korzystanie z gorących saun i łaźni przedzielone jest orzeźwiającymi natryskami wrażeń lub kąpielą w lodowatej studni. Przemieszczając się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, w sposób intuicyjny i bezpieczny, można skorzystać ze wszystkich atrakcji świata saun i łaźni.

Podczas jednego pobytu w saunarium powinniśmy dwu lub trzykrotnie powtórzyć cały cykl: nagrzewania, ochładzania i wypoczynku. Najkorzystniej jest bywać w saunie 2-3 razy w tygodniu. Sauny i łaźnie wspaniale rozgrzewają i rozluźniają ciało, dzięki czemu są idealnym wstępem do masaży i zabiegów kosmetycznych.

 

"Piątki Adama i Ewy" - w każdy piątek od godz. 19:00 do 23:00. Więcej informacji udzieli recepcja SPA 94 3168 370 lub 697 970 459.

 

Biosauna - Tepidarium - temp. 55 - 60°C / wilgotność 35 - 45%

To idealne miejsce do rozpoczęcia naszej przygody z saunowaniem. Warunki tu panujące oraz unoszące się delikatne zapachy sprzyjają dłuższemu pobytowi /nawet do 30 min./. Para nasycona naturalnymi olejkami aromaterapeutycznymi nie tylko inhaluje i oczyszcza drogi oddechowe, ale ma również wspaniały wpływ na wygląd skóry, detoksykuje ją, nawilża i regeneruje. Nastrojowe bursztynowe światło, ciepło drewnianych ław, naturalne kamienie wypełniające piec - stanowiące elementy wystroju - zbliżają do niezakłóconego kontaktu z naturą. W saunie siadamy lub kładziemy się na ręczniku, na nim też trzymamy stopy (aby pot nie wsiąkał w drewno).

 

 

 

 

Łaźnia solankowa - temp. 43-46°C / wilgotność 100%

To połączenie kąpieli parowej z inhalacją solankową. Spływająca po gałązkach tarniny słona woda, tworzy naturalną tężnię wytwarzającą aerozol solankowy i specyficzny mikroklimat, bogaty w jod i inne pierwiastki.

Obok lampy solnej znajduje się przycisk służący do rozprowadzania z otworu na środku sufitu mgły solankowej z soli morskiej. Pobyt w niej wzmacnia odporność, wspomaga leczenie wielu dolegliwości układu oddechowego a poprzez stymulację ukrwienia skóry, nawilża ją i oczyszcza.

 

 

 

 

Sauna sucha - temp. 90-100°C / wilgotność 10 - 15%

Naturalne drewno, gorące bryły solne, przenoszą nas w świat wyjątkowych doznań. Trzy poziomy drewnianych ław pozwalają na stopniowanie ciepła w zależności od upodobań.  Wysoka temperatura pobudza ukrwienie skóry, nadmiar nagromadzonych w organizmie toksyn wydalany jest wraz z potem. Oprócz zbawiennego wpływu na wygląd skóry, pobyt w saunie pobudza siły witalne oraz regeneruje cały organizm.

Przyjmujemy wygodną pozycję, najlepiej leżeć z lekko ugiętymi nogami. Na początku zajmujemy dolne partie ław, stopniowo przemieszczając się na górne poziomy. Siadamy na ręczniku, na nim też trzymamy stopy (aby pot nie wsiąkał w drewno). Jeśli powietrze jest zbyt suche można polać kamienie wodą, należy jednak zapytać o zgodę pozostałe osoby korzystające z sauny. Po wyjściu z sauny rozgrzane ciało schładzamy w lodowej studni. Przebywamy w saunie tak długo, jak sprawia nam to przyjemność, jednak nie dłużej niż 15 min. Zaleca się odbycie trzech kolejnych seansów przedzielonych kilkunastominutowym odpoczynkiem w strefie wypoczynku.

 

 

 

Lodowa studnia - temp. wody ok. 15 st. C

To biegun zimna naszego kompleksu. Idealne miejsce aby schłodzić ciało pomiędzy kolejnymi etapami kąpieli w gorących saunach lub łaźni parowej. Chłodna woda wzmacnia naczynia krwionośne, poprawia dotlenienie komórek. Orzeźwiająca kąpiel działa odmładzająco na skórę - ujędrnia ją i wygładza, wpływa na zmniejszenie cellulitu.

Zanim jednak podejmiesz to wyzwanie i zanurzysz swoje ciało w lodowatej wodzie, otoczy cię delikatna, chłodna mgiełka, dzięki czemu poczujesz się komfortowo w trakcie tej niezwykle orzeźwiającej kąpieli. Do wody schodzimy po stopniach, powoli zanurzając całe ciało. Sprzyja to prawidłowemu schładzaniu, które zawsze należy rozpoczynać od stóp w kierunku serca. Należy pamiętać, że po każdym schłodzeniu przed kolejnym seansem w saunie trzeba wytrzeć ciało do sucha.

 

Natrysk wrażeń

To wyjątkowa forma schładzania ciała. Do wyboru są trzy rodzaje programów.  Niecodziennych doznań dostarczy Ci deszcz o różnym natężeniu i temperaturze wody wzbogacony o koloroterapię i aromaterapię.

  • "Powiew Arktyki" - na powitanie zimna mgła delikatnie zrosi całe ciało, zmysły otulą delikatne niebieskie promienie światła, po chwili zaś zaskoczy Cię szum wiatru i strumienie grubego, chłodnego deszczu.
  • "Tropikalny deszcz" - egzotyczne dźwięki, rzęsiste strugi letniej wody przeniosą Cię do tropikalnej dżungli. Po tropikalnej ulewie nadchodzi czas na delikatną, pachnącą owocami mgiełkę, mieniącą się wszystkimi kolorami tęczy.
  • "Wiosenna burza" - raz ciepły a raz zimny deszcz o grubych bądź drobnych energetycznych kroplach. Dobiegająca uszu muzyka i woda zmieniająca kolory sprawią, że poczujesz prawdziwe wiosenne orzeźwienie.

 

Łaźnia parowa - temp. 43 - 470C / wilgotność 100%

Aromatyczna, gęsta para i nastrojowe światło pełnego gwiazd nieba wprowadzi Cię w klimat łaźni parowej, która obniża napięcie mięśni, penetruje skórę, dokładnie ją oczyszcza, regeneruje i nawilża. Wspomaga proces odchudzania. Kąpiel w łaźni zwiększa odporność na choroby, rozluźnia mięśnie i pozwala odreagować stres. Warunki panujące w łaźni parowej umożliwiają dłuższe korzystanie z niej -  nawet do kilkudziesięciu minut.

Ręczniki należy pozostawić na zewnątrz łaźni. Siedziska przed kąpielą spłukać wodą.

 

 

 

 

Natrysk wrażeń

Czas na kolejną dawkę wrażeń pogodowych idealnie połączonych z kolorami i aromatami.

  • "Bicze szkockie" to naprzemienny ciepły i zimny deszcz, raz o bardzo grubych a raz o drobnych kroplach, którego doznania doskonale podkreśla zimna mgła i zmieniające się światła.
  • "Wariacje wodne" i towarzyszące im wariacje muzyczne połączone z orzeźwiającym i rozgrzewającym deszczykiem, dostarczą Twojej skórze niezapomnianych wrażeń.
  • "Gniew oceanu" - wcześniejsze zmiany aury były zapowiedzią tej burzy. Światło w kolorze ciemnego granatu, zimna mgła zmieniająca się niepostrzeżenie w gruby, rzęsisty deszcz, coraz bardziej zimny i intensywny. Po każdej burzy nadchodzi spokój, tak i tu deszcz staje się coraz bardziej delikatny, krople coraz mniejsze i cieplejsze, niemal gorące.

 

Jacuzzi w kamiennej grocie - temp. wody ok. 37 st.C

Kąpiel w romantycznej, wypełnionej blaskiem świec grocie, może być wyciszającym relaksem na zakończenie pobytu w strefie saun bądź komfortową przerwą pomiędzy kolejnym rozgrzewającym seansem.

Ciepła woda wzmaga krążenie krwi i stymuluje wydzielanie endorfin, znosi napięcie w mięśniach i stawach, poprawia ukrwienie skóry. Kąpiel w jacuzzi musi być poprzedzona prysznicem. Gorąca woda może nadmiernie obciążyć układ krążenia i negatywnie wpłynąć na skórę, zatem zaleca się aby nie trwała dłużej niż 10 minut.

 

 

 

 

Misy do kąpieli stóp

To wspaniały relaks dla stóp, stanowiący nieodłączny rytuał prawidłowego saunowania. Usiądź na wygodnym, podgrzewanym siedzisku i wzbogać przygodę ze światem saun o nowe doznania. Naprzemienna kąpiel stóp w zimnej i ciepłej wodzie, poprawia krążenie i jest świetnym relaksem dla całego organizmu.

 

W strefie saun znajdują się ponadto: przebieralnia oraz dwa prysznice do mycia ciała.

 

Po kąpielach w świecie saun i łaźni zapraszamy na wypoczynek na wygodnych leżankach w znajdującej się tuż obok saunarium - strefie wypoczynku.

 

Podstawowe zasady korzystania z saun i łaźni:

• Zarezerwuj odpowiednią ilość czasu  (optymalnie 3 godziny)

• Nie spożywaj obfitego posiłku, nie pij alkoholu

• Biżuterię, zegarek i telefon komórkowy zostaw w szatni

• Nie korzystaj z sauny po dużym wysiłku fizycznym

• Pamiętaj o dokładnym umyciu ciała wodą z mydłem i osuszeniu się ręcznikiem

• Do sauny suchej i biosauny zaleca się wejście nago /bez stroju kąpielowego/, osłaniając intymne części ciała bawełnianym prześcieradłem lub ręcznikiem

• Zabieramy ze sobą dwa suche ręczniki, jeden na którym będziemy siedzieć bądź leżeć, drugi posłuży do wycierania się po kąpieli

• Sauny są miejscem wyciszenia i swoistej medytacji, dlatego zachowujemy się cicho i unikamy rozmów

• Pamiętajmy, że sauna to swoisty rytuał, dlatego zawsze pozostawmy ją w takim stanie, w jakim ją zastaliśmy

• W przypadku pogorszenia samopoczucia należy natychmiast wyjść i zgłosić się do jednej z osób personelu, lub nacisnąć czerwony guzik alarmu znajdujący się przy wyjściu z sauny i łaźni

• Na zakończenie zalecamy relaks, w strefie wypoczynku, na podgrzewanych leżankach, na letnich tarasach  lub w całorocznym jacuzzi zewnętrznym

• Podczas wypoczynku należy uzupełnić poziom płynów. Najlepiej wodą, sokiem lub aromatyczną herbatą z naszego baru

 

Sauna nie dla każdego! Najważniejsze przeciwwskazania to:

• niewydolność serca, krążenia i choroba wieńcowa

• ostry stan reumatyczny

• ostre i przewlekłe schorzenia górnych dróg oddechowych

• choroby zakaźne, ostry stan astmatyczny

• choroby serca i nadciśnienie

• stany zapalne, choroby skóry, trudno gojące się rany, epilepsja, jaskra

• nowotwory, menstruacja, ciąża

• osoby chore o niestabilnym stanie zdrowia powinny korzystać z saun, łaźni i innych urządzeń ze szczególną ostrożnością, najlepiej po konsultacji z lekarzem

  • Sauny i łaźnie

    Sauny i łaźnie

  • Sauny i łaźnie

    Sauny i łaźnie

  • Sauny i łaźnie

    Sauny i łaźnie

  • Sauny i łaźnie

    Sauny i łaźnie

  • Sauny i łaźnie

    Sauny i łaźnie

  • Sauny i łaźnie

    Sauny i łaźnie

  • Jacuzzi w kamiennej grocie

    Jacuzzi w kamiennej grocie

  • Biosauna

    Biosauna

  • Sauna sucha

    Sauna sucha

  • Łaźnia solankowa

    Łaźnia solankowa

  • Łaźnia parowa

    Łaźnia parowa

  • Misy do kąpieli stóp

    Misy do kąpieli stóp

  • Sauny i łaźnie

    Sauny i łaźnie

  • Sauny i łaźnie

    Sauny i łaźnie

  • Sauny i łaźnie

    Sauny i łaźnie